دانلود فایل فلش مقاله و تحقیقات دانشجویی

بزرگترین مرکز دانلود فایل های فلش موبایل و تبلت

دانلود فایل فلش مقاله و تحقیقات دانشجویی

بزرگترین مرکز دانلود فایل های فلش موبایل و تبلت

مرکز دانلود فایل های فلش موبایل و تبلت

نویسندگان

بازدید: 7 بار 
فرمت فایل: pdf 
حجم فایل: 1640 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 31 

محافظه‌کاری به‌ عنوان یکی از اصول محدودکننده‌ حسابداری سال‌هاست که مورد استفاده حسابداران قرار می‌گیرد و علی‌رغم انتقادهای فراوان، جایگاه خود را در میان سایر اصول حسابداری حفظ نموده است به طوری که می‌توان دوام و بقای آن در مقابل انتقادهای وارده در طی سالیان طولانی را گواهی بر مبانی بنیادین این اصل دانست

پاورپوینت تاثیر حسابداری محافظه‌کارانه بر بهبود محیط اطلاعاتی شرکتها


محافظه‌کاری به‌ عنوان یکی از اصول محدودکننده‌ حسابداری سال‌هاست که مورد استفاده حسابداران قرار می‌گیرد و علی‌رغم انتقادهای فراوان، جایگاه خود را در میان سایر اصول حسابداری حفظ نموده است. به طوری که می‌توان دوام و بقای آن در مقابل انتقادهای وارده در طی سالیان طولانی را گواهی بر مبانی بنیادین این اصل دانست. مطالعات زیادی نشان می‌دهد که پیروی از استانداردهای حسابداری به تنهائی نمی‌تواند کیفیت صورتهای مالی واقلام مندرج در آن را تضمین کند. زیرا عوامل دیگری نیز برروی کیفیت صورتهای مالی و گزارشگری مالی تاثیر دارند. صورتهای مالی تهیه شده توسط یک واحد اقتصادی علاوه بر استانداردهای حسابداری، تحت تاثیر عوامل متنوعی قرار دارد.

محافظه کاری به پروژه‌های زیان ده، مدیر انگیزه‌های کمتری برایسه دلیل کیفیت اطلاعات حسابداری را افزایش می‌دهد.

الف: محافظه کاری، فرصت‌ها و انگیزه‌های مدیران را برای دستکاری سود، کاهش می‌دهد. Oب: دستیابی به افشای کامل Oپ: بهبود کارایی سرمایه گذاری و کاهش هزینه‌های سیاسی

در این رابطه محافظه‌کاری، انحرافات از سود واقعی را برای مدیران بسیار دشوار و پرهزینه می‌کند. مهمترین نقش محافظه کاری را فشار بر رفتارهای فرصت طلبانه گزارشگری مدیر می‌داند.

صورتهای مالی واحدهای اقتصادی که مبتنی بر رویه های محافظه‌کارانه تهیه شده باشد؛ نقش مهمی در بحث نظارت و حاکمیت شرکتی ایفا می‌کند. زیرا که موجب شناسایی به موقع پروژه های زیان‌ده و مدیران ناکارا شده و شرکت با کنارگذاری به موقع آنان کارایی سرمایه گذاری خود را بهبود می‌بخشد. با بهبود روند سرمایه‌گذاری و حذف  گزارش‌دهی خلاف واقع خواهد داشت.


خرید

فرضیه ها:

1 - بین محافظه کاری وکیفیت محیط اطلاعات شرکت‌ها رابطه معناداری وجود دارد. الف : بین کیفیت محیط اطلاعات شرکت‌ها با شناخت سود در مواقع وجود اخبار خوب رابطه معناداری ندارد ب : بین کیفیت محیط اطلاعات شرکت‌ها باعدم شناخت سود در مواقع وجود اخبار خوب رابطه معناداری دارد.

2 - بین محافظه کاری وکیفیت محیط اطلاعات شرکت‌های با مالکیت خصوصی ضعیف‌تر رابطه معناداری وجود دارد. الف : بین عدم شناخت سود و کیفیت محیط اطلاعات شرکت‌های با مالکیت خصوصی ضعیف‌تر رابطه معناداری وجود ندارد.  ب - بین شناخت سود و کیفیت محیط اطلاعات شرکت‌های با مالکیت خصوصی ضعیف‌تر رابطه معناداری وجود دارد. 

برچسب ها : پاورپوینت تاثیر حسابداری محافظه‌کارانه بر بهبود محیط اطلاعاتی شرکتها , حسابداری محافظه‌کارانه بر بهبود محیط اطلاعاتی شرکتها , دانلود حسابداری محافظه‌کارانه بر بهبود محیط اطلاعاتی شرکتها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۵
عباس جعفری